Mončičák, nebo luxusní doplněk? Trend Labubu si získává oblibu i v Ostravě

Profilovka
25. 05. 2025

Když se řekne Mončičák, většina z nás si vybaví dětství, televizní reklamy osmdesátých let a měkkou opičku, která žužlá palec a nosí dupačky. Byla to hračka, která v socialistickém Československu znamenala výjimečný úlovek. Dnes se však na scénu vrací něco podobného – Labubu. Jenže tentokrát už nejde o roztomilou hračku do postýlky, ale o kultovní sběratelský fenomén, který dobývá svět i ulice Ostravy.

Co je Labubu?

Postavička pochází z japonské designové dílny Instinctoy, která se specializuje na tzv. „art toys“ – umělecké sběratelské figurky. Labubu je stvoření s výrazným pohledem, špičatými zuby, a přesto s neodolatelným šarmem. Jedni ho milují, druzí se ho bojí. Každopádně platí jedno – kdo má Labubu, nejde přehlédnout.

Tyto figurky se vyrábějí v omezených edicích, často ručně malovaných, a jejich cena se může vyšplhat až na desítky tisíc korun. Přestože se to může zdát jako extravagantní rozmar, Labubu si nachází své místo nejen na poličkách sběratelů, ale i v módě.

Ostrava se přidává k trendu

Zatímco Praha už má svou Labubu komunitu delší dobu, v Ostravě se tento trend rozjíždí právě teď. Mladí lidé, zejména kolem dvaceti, začínají figurky nosit jako módní doplňky – přívěsky na kabelkách, batohu, nebo dokonce jako brože na oblečení.

„Když jsem viděla Labubu na TikToku, byla to láska na první pohled. Teď ji mám na batohu a dostávám spoustu dotazů, co to je za příšerku,“ směje se Patricie, studentka z Ostravy. A není sama. Lokální obchody s designovými doplňky už registrují zvýšený zájem, a někteří podnikaví sběratelé dokonce figurky dovážejí přímo z Japonska.

Hračka pro děti, nebo investice?

Zatímco někteří v tom vidí jen bizarní výstřelek, jiní mluví o investičním artiklu. Limitované edice Labubu totiž rychle získávají na hodnotě. Kdo koupil figurku za 2 000 Kč, může ji za pár měsíců prodat klidně za 10 000.

Ale pozor – vstoupit do světa Labubu není jen tak. Musíte se vyznat, sledovat dropy (tedy termíny vydání nových edicí), znát autory a mít trochu štěstí. Zkrátka – kdo se směje Mončičákům, ten nepochopil Labubu.

Co na to Novojičínsko?

Ačkoliv je tento trend zatím silnější ve větších městech, není vyloučeno, že se brzy objeví i v ulicích Nového Jičína, Kopřivnice nebo Fulneku. Možná se ještě letos dočkáme toho, že se Labubu stane nejen hitem sociálních sítí, ale i běžnou součástí módního výrazu mladých lidí na severní Moravě.

Tak co myslíte – hračka, bláznivý trend, nebo stylový symbol generace Z? Ať už na to máme názor jakýkoli, Labubu se stává novodobým „Mončičákem“ – jen s jinou cenovkou a jinou misí: být originální za každou cenu.

AKTUÁLNĚ

Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.

1
Post image
2
Post image
3
Post image
4
Post image
5
Post image